18.3.10

*Resign Letter*

Encik bos tersayang...
Ini adalah sebab2 manis saya nak berhenti kerja seperti yang saya beritahu bos semalam semasa bos panggil saya :-
i) Saya nak berenti kerja sebab saya dah dapat tawaran yang lebih bagus.
ii) Skop kerja saya di tempat baru juga lebih luas.
iii) Saya juga akan diberi kepercayaan untuk bergerak sendiri.
iv) Gaji saya juga naik 30% dari apa yang bos bagi saya sekarang.
v) Tempat kerja juga lebih kurang disini juga - takpe saya akan biasakan diri saya.

Namun sebenarnya bos, renungkanlah disebalik pemergian saya seperti di bawah :-
i) Memang tawaran saya dapat lebih baik tapi saya sudah amat selesa disini sehinggalah bos menjadi bos saya, saya telah dianaktirikan.
ii) Skop kerja saya disini amat kecil dan saya mmg takkan berkembang jika terus disini-I want to fly higher...
iii) Bos tak percaya kebolehan saya, saya amat terluka bila bos mempertikaikan saya dan memberi arahan supaya saya tak bercakap di dalam mtg yang selama ini bos jadikan saya kambing hitam bila ada perkara pending. Detik itu saya dah tawar hati dgn bos.
iv) Ye saya dpt gaji banyak...bos mmg tak mampu bagi, takyah la counter offer saya kalau bos hanya nak beri saya 10-15%, saya dapat 30% kenaikan dan sejujurnya saya memang ingin dan akan pergi tak kiralah apa jua yang bos tawarkan kepada saya...

Saya dah sgt terluka bila saya dianaktiri, saya tahulah mata saya tak sesepet bos, lidah saya fasih berbahasa melayu dan saya rajin mandi setiap pagi, tapi layan la saya baik2 sikit. Increment saya tak sampai 10%, sedang yang lain get more than 20%-padahal keje ntah apa2, saya tahu saya banyak cuti tapi tahun lepas saja saya keluarkan beberapa tender yang berikan ofis ini sumber kewangan. Apalah salahnya jaga saya hati saya dgn bagi saya 10% seperti biasa? Tentulah saya tak syak wasangka dan rasa tak dihargai sebegini.

Lebih pedih bila bonus saya juga diberi juga kurang sebulan. Saat itu saya rasa saya sgt tidak berguna dan apalah penghargaan dari penat lelah saya bekerja. Sebulan bonus untuk saya banyak manalah sangat berbanding apa yang telah saya sumbangkan selama setahun bekerja. Sudahlah gaji saya bukanlah besar mana. Saya betul2 kecewa dan rasa tiada gunanya lagi saya disini.

Bukan saya tidak bersyukur tapi saya telah dipijak, hati saya telah diguris2. Bos membuat separuh jiwa saya pergi. Bos benar2 tidak membuat saya rasa selesa bekerja dengan bos.

Maaf bos, sememang saya mengidolakan bos berkulit putih saya sebelum ini. Bos memang jauh panggang dari api jika dibanding dengan beliau. Beliau sentiasa menjaga hati kami, dan kami seronok bekerja dengannya. Bekerja mati2an untuk bos, kirim salam bahasa cina la ok.

Sekian saja bos. Doakan bintang saya bersinar di Mont Kiara.

3 comments:

semut-terbersin said...

wah keje akt month kiara..jauh tuh..tp mesti bezz keje kat sana..tmpt elite, company mesti company elite gak ni..all the best!

~Am said...

aku suka part "Saya rajin mandi pagi"

R-B-I said...

Mama semut - hohohoh dekat la juga ngan bangsar, yelah company dia duduk suites okeh t@I sama je duk dikeliling dokumen, saya akan mengelite kan diri slps ini.
Amal - hahahah aku pun suka...