23.3.10

Mode : Muhasabah Diri

Banyak sebab kenapa saya rasa saya sangat harus mendakap kehidupan ini dengan penuh rasa kesyukuran.

Kata orang kalau kita naik kereta renunglah mereka yang menaiki motosikal. Kalau kita sedang menunggang motosikal maka lihatlah mereka yang berbasikal...dan begitulah seterusnya. Maka dengan itu kita akan merasa betapa bertuahnya kita. Namun sesekali lihatlah juga mereka yang memandu kereta hebat - sekadar untuk menjadi perangsang untuk kita lebih berjaya.

Hidup ini penuh dengan kasih sayang.

Hidup ini melimpah dengan cinta.

Hidup ini telah hampir sempurna kisahnya.

Cuma manusia itu tidak sempurna sifatnya.

Tidak pernah cukup dengan apa yang ada.

Tidak pernah puas dengan apa yang ada di depan mata.

Demi Allah saya memohon padaNya ingatkanlah saya dengan segala kurniaanNya.

Dengan kasih yang melimpah, dengan cinta yang meruah ini.

Moga saya tak tersasar dari jalanNya.

No comments: