20.1.10

Menantu lelaki Abah

Selepas kejadian suami saya balik naik monorail n tak jadi melawat abah semasa abah masih di HKL tempoh hari(refer entry awan amad)dia tetap menziarah abah pada keesokkan harinya tanpa pengetahuan saya. Tapi of course la saya tahu dia akan buat begitu, selain dari rasa tanggungjawab dia pastilah nak menebus silap dia pada saya. Lepas 2 hari baru dia bercerita dia pergi melawat abah tapi saya dah tahu sebab pada hari kejadian saya ada menelefon rumah mil n acik (sepupu amad) bagitau 'along g mana ntah, hospital kot, dia bawak helmet tadi'.

Dan pemergian dia kali ini membawa dia kepada tugasan membawa abah buang air besar. Tidak disitu saja, dia juga membasuh dan memakaikan abah pampers.

Subhanallah. Bertuahnya abah kesemua menantu lelakinya (ada 3 termasuk amad) menjaganya dengan baik sekali sepanjang dia sakit dan ketiga2nya juga telah memandikan, membasuh beraknya serta memakaikan abah pampers.

Abah bertuahlah dirimu dikurniakan menantu2 sebegini. Amanlah kau disana.

No comments: