8.10.08

Over-protected...


Aku start keje seminggu sebelum raya. 1st day keje aku sangat berat hati nak tinggal Maryam. Maklumlah aku dah bersama dia 9 bulan dalam perut n 2 bulan after dia kuar dari rahim aku. Macam tak percaya pun ada. Serius aku sedih n menitik airmata masa bawak kete. Ek elle emo betul la seorang aku ni. Neway aku dah tau rasanya macam mana ada anak. Macam mana rasanya nak protect anak setiap masa. Betul la kata orang kalau boleh sekor nyamuk pun takleh gigit anak. Kadang2 aku rasa aku over-protected Maryam sampai every morning aku bersiap dalam gelap sebab tak nak buka lampu takut Maryam terjaga dari tido. Oh paranoid(betul ke aku guna ni?)nye aku ini. But apa2 pun takpe demi Maryam. Hehe...

2nd day keje malam tu Maryam tak nak tido sampai aku tepuk2 pipi dia n dia nangis. Aku cuba tidokan dia dgn masuk buai tapi dia tak nak. Bayangkan dia dah jaga dari kul 12 sampai dekat 4pagi tak nak tido jugak. Aku lak dah nak tertonggeng nak tido. Bila dah nangis nenek dia pun bangun. Masa aku panaskan susu aku tgk nenek dah take over buai n suh aku masuk tido sebab aku nak keje esoknya. Dalam terpaksa aku masuk tido tapi takleh tido gak sebab ingatkan Maryam lagi2 bila dengar dia merengek2. Masa tu menitik airmata aku, rasa mcm selfish biar dia ngan nenek dia sedangkan aku masuk tido. Esoknya kat opis aku memang takleh wat keje. N start from that moment aku janji tak kira macam mana pun aku takkan biarkan Maryam di take over lagi. Biar tertonggeng aku nak Maryam tido ngan aku. Malam esoknya aku menjaga Maryam tido agar nenek tak dengar lagi dia menangis. Dan dalam dakap aku dia tido lebih nyenyak dari biasa. Kan aku dah kata aku over-protected dia, sedangkan yang take over dia tu nenek dia je. Hehehehe....

No comments: