24.8.11

My Super-Sentimental Husband

Nampak tak handphone yang dah rabak sana sini kat atas? Haa kalau nak tau itulah handphone yang suami saya pakai since 2007 until lebih kurang 2 minggu lepas. Giler tak maju kan, jauh panggang dari teknologi sekarang, jauh giler ketinggalan dengan i-phone n yang sewaktu dengannya. Isteri giler pakai blackberry n tab bagai, tengok suami, kesian, kesian...

Suami saya bukan gile gajet, buta it juga, kekekeke, saya pun buta it juga tapi terer skit dari suami saya. Yelah saya nak heran apa, saya ada software engineer saya, saya beli gajet ke apa ker, semua engineer saya yang set-upkan, so saya tak pedulik sangat pon buta tak buta, kekekek...hehehe sib baik ada ateh yang menjadi mentor saya dalam bidang gajet mengajet.

Ok berbalik pada suami saya, saya dah naik rimas tgk dia pakai henpon rabak tu, serius ko siap keypad tercabut dia boleh selamba pakai, bukan takde henpon lama, siap adik saya bagi henpon dia, dia tak nak juga pakai sampai saya rasa nak aje campak henpon dia tu dari tingkap bilik tingkat 17 ni. Dah puas bebel dia guna jugak henpon ngokngek dia tu. Dia kata janji boleh sms n tepon dah ler n janji ada kredit. Nyampah mak ok.

Sampai satu tahap saya offer dia beli galaxy s, i-phone @ sony x-play. Tapi dia tak kata ya tak kata tidak, bila nak beli dia menolak. Sakit hati pun ada, suka pun ada sebab jimat duit saya la kan, sebab offer ni sempena hadiah harijadi. Saya pun tak pakai ipon ok, blackberry pun yang paling low class i pakai. Kekekekeek tapi apa jadah nak bagi gajet power kalau buta it kan? Haha gile kutuk suami sendiri.

Tapi akhirnya saya belikan juga dia galaxy ace yang mana saya rasa affordable n berbaloi la nak blikan tuk suami saya yang tak gile gajet tu. Tu pun saya suruh engineer saya pergi beli. Serius dah tak tahan tgk henset selenge dia tu, kalau harap dia beli mmg tidak la sebab dia mmg berkira nak beli apa2 tuk diri sendiri, kalau saya mintak dia boleh plak usahakan. Sebab dah tak tahan sangat saya belikan la sebagai menunai janji hadiah harijadi beliau yang tertunggak dari bulan 5 baru ni. Pastu padan muka dia sbb dia tanya saya kenapa tak blikan dia sony x-play, hohoho aritu saya tanya nak tak nak jual mahal. Skang guna ajelah ace tu. Ada rezeki 5 tahun lagi kita bli henpon canggih baru lg ok?

Oh dan yang menjadi suami saya super sentimental ialah setiap kali saya kutuk henpon dia, salah satu jawapan beliau ialah 'ingat apa? Henpon ni tunang aku bg tau' Hahahah dan itu adalah 5 tahun lepas dan sayalah tunangannya yang menberikan beliau henpon itu. Dan kini setelah beranak 2 barulah henpon itu ditukar. Hehehe kan sentimental tu...
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 comment:

ummi mien said...

terbalik plak kan. si zaid gla ngan gajet. untung la ko. lelaki yg gla gajet ni kalu dpt duit asek pk nak upgrade je gajet yg dia ada. amad ngan aku bole kamceng sbb aku pon maseh setia ngan nokia n70. bukan pe dalam idup aku memang tak penah beli hphone. sume hphone yg aku guna adalah stok2 second hand ayah aku atau pon stok opis dia.hihihih...sume hphone adalah free. jadi kalu nak beli guna duit sendri erk...memang pk panjang la.