Showing posts with label Sonok2. Show all posts
Showing posts with label Sonok2. Show all posts

31.3.10

Ada saya kesah???

*Sigh*

Apahal lak mulakan entry baru ni dgn mengeluh. Tak baik la, kan lebih manis jika mulakan dengan salam atau bismillah.

Baik2 mari mulakan dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Saya cuma rasa nak mengeluh bila baca blog seorang rakan semalam. Beliau adalah blog Puan Semut yang asyik2 terbersin. Hahahahah. Bukan apa ada ker seorang peninggal komen kata beliau stupid kerana menjaja maruah sendiri di blog beliau. Choiii sangat bak kata kakak saya. Pang! Kasi penampar sekali.

Orang macam ni perasan mereka bagus la saya rasa. Itu blog luahan rasa yang ikhlas, bior ke lantok la nak tulis apa, nak baca bacalah, tak mau sila la blah. Kalau rasa nak nasihat nasihat la cara manis, ni ada ke kata orang stupid. Pang! sekali lagi.

Pada pendapat saya penulis blog yang ikhlas menulis lebih baik berbanding mereka yang mereka-reka cerita hebat, selalu ingin menunjuk2 dan ntah apa2 segala. Lepas tu perasan la blog dia hebat dan cakap merepek2 padahal orang tahu dia cakap n cerita itu ialah cerita merapu. Siap menokok tambah lagi. Takpun cerita yang baik2 sahaja, tak pernah sekali pun dia cerita dia termalu ker, dia jatuh ker...semua cerita manis2 jek. Chess.

Saya akan baca blog yang saya suka, ada blog yang saya sangat ternanti2 penulisan si tukang tulis, sangat teruja untuk membaca kerana kelucuan mereka atau kehidupan mereka yang indah, namun ada juga yang saya baca dan tunggu2 hanya kerana saya seronok membaca kemerapuan dan ketidakrasionalan si tukang blog. Senang kata bukan semua blog saya ikuti kerana saya rasa blog mereka best, kadang2 seronok jek nak baca n kutuk mereka dengan berkata "Ngek nya la dia ni"...tapi takdelah saya nak tinggal komen kata mereka ni selenge atau bodoh. Blog anda lantak anda la anda nak merapu apa pun. Macam blog saya ni, kalau anda nak kata merepek ke, tak best ker, ada saya kesah???? Ada, ada?

Kadang bila kakak saya kata dia tergelak2 baca entry di blog saya, saya rasa itu satu pujian atas penulisan saya dan saya rasa seronok. Dan bila ada yang tinggal komen juga saya rasa best la, sebab ada orang komen. Hahahahah tapi kalau takde? Oh takkan menghancur semangat saya untuk menulis. Tak komen tak maksud orang tak baca kan. Tak baca pun apa masalah? Biar ke lantak lagi sekali.

Tapi ini amaran saya >>> hey yang ada blog tapi tak apdate tu tolonglah ye, apdate la skali skala...jangan la malas sangat okeh. Mungkin saya tunggu2 penulisan anda sebab saya suka atau????....hahahaha atau mungkin saya tunggu sebab saya tak sabar nak kutuk anda.....hahahahahahahah

Till then....ada saya kesahhhhh mak esah????

19.2.10

Hari ini :)

Hari ini pergi menonton wayang bersama papa.

Oh bersama kawan2 juga iaitu pasangan Atie dan Ayol.

Menonton cerita comel 'Valentine's Day' di GSC Signature The Gardens.

Tentu saya suka cerita ini kerana ada ramai pelakon kesukaan saya - Ashton, Jennifer Garner, Jessica Alba dan oh tentu sekali Patrick Dempsey.

Maryam?

Oh, oh tertinggal beliau di rumah nenek.

Sekali sekala saja ok.

31.7.09

saje je...

Sangat banyak kerja di opis, abah pula di ijn. Banyak juga tarikh2 penting dalam kehidupan aku bulan 7 ni. 28 Julai ulangtahun perkahwinan n 30 Julai besday anak kesayangan aku. banyak citer nak update tapi tak banyak masa boleh luang skang. tunggu ok...nak mandi n tido dah...esok dah free skit aku apdet citer majlis harijadi yam yang sangat berjaya itu....sabar menanti k...

10.6.09

Sesuatu yang hebats...

Just nak share benda2 best yang baru kuterima n beli. First thing first k. So inilah benda2 itu...
Ingat tak entry aku yang bertajuk "Senarai Impian Harijadi"? Wakakaka jadi impian itu tertunai sudah. Kakak aku dah tunaikan impian itu dengan menghadiahi aku purse bertajuk 'sembilan barat'. Walaupun aku dapat lambat sebab bak kata ateh dia bli bukan dari Malaysia (whatever!) n makan masa 2 minggu nak deliver, aku tak kisahlah janji aku dah dapat. Thanks to Ateh n I luv u so much la even aku lebih suka purse nine west dia yang cokelet tu tapi yang ni suka gak. Hehehhehe...next year bagi lagi ye.


Haa hebat kan baju yang ada gambar robot nih. Kikikiki poyok jek aku ni membeli juga akhirnya. Yang tak best warna itam dah abis. Walaupun aku memang nak warna putih yang sbnrnya tuk budak2 n rasa tak manis la nak pakai baju size bebudak kan tapi ada aku kesah? Tak kesah la tu, tu yang aku ngan rakusnya bli gak. Amad dah ada warna itam n ateh dah ada 2-2 yang kaler itam tu. Tapi ateh tak berjaya lagi bli warna putih. Hehehe muga awak sukses membelinya k!

Hikhik cumel kan cd aneka warna ni. Hahaha setelah terhasut dengan godaan mak emma, aku pun bersetuju untuk membeli cd ni tuk Yam. Kami share bli kat mlo brand lunatots. Intan amik 2 (blue and yellow) n aku amik bakinya. Tak best la warna merah abis. Intan kata the blue one khas tuk adik lelaki emma n aku plak memang plan bli oren tuk agenda yang sama. Wakakaka aku n intan memang la poyo. Tapi suka ati kami la, kami bli duit kami, our silver k!

Kesian beanbean(nama patung Yams ni) jadi model sementara mama nak basuh cd ni.teruja gila nak pakaikan kat yam tapi intan awal2 dah warning kene basuh dulu. jadi semalam aku basuh kul 12tgh malam sebab b4 tu tertido ngan yam, bila terjaga teringat cd tak basuh lagi terus la g basuh,siap cuci toilet skali. Hahahaha...

Dan yeayyyy...berjaya pakaikan pada yams sebagai langkah percubaan...kikiki tapi kaki yam yang ramping ni buat nampak longgeh (perkataan dek mok slalu sebut tuk longgar n londeh) tuk yam n aku bajet mesti terburai bila yam kencing. untuk test ni aku pakaikan satu jek lapik microfiber dia. Hahaha jadi tau apa berlaku? Baru sat tadi Amad panggil aku n kata yam dah basah. Chet. Memang terburai pun...but aku tak rasa ralat pun sebab aku dah bajet kan. Intan pun 1st time pakai basah tilam dia. Esok aku akan berusaha lagi. Maybe pakaikan 2 lapik n pakai ketat skit. Heheheh can save money n safe the enviroment too! Berusaha Mama!





10.5.09

Taraaaaa....

Hehehehe...weekend baru ni kami sekeluarga+Ateh memulangkan diri ke kampung lagi. Tujuan utama sudah pastilah melawat kedua orang tua kami itu. Sebab asyik teringatkan emak dan juga emak yang demam, Amad kata jomlah balik...hehehe aku dengan senyum gembira pun menghebahkan berita kepulangan ke kampung kepada Ateh dan seperti biasa dia bersetuju untuk mengikut pulang. Best, best...kepulangan kali ini mendatangkan hasil seperti di bawah ini....yeayyyy.....

Oh apakah barang yang fragile ini???...Apakah?Apakah?...Oh katakanlah apakah ini...


Tarraaaaa....inilah barang fragile itu!Hadiah harijadi yang kuminta dari Amad tersayang. Wakkakaka best tak permintaan aku kali ini? Hehehe saje nak kembangkan bakat yang entah2 terpendam dalam diri aku ni. Nak tempah baju? Eh nantilah dulu, tak pandai lagi la, sabo,sabo...


Hehehe inilah rupa bentuk mesinnya...warna pink gitu,tidaklah mahal sangat, mampu milik saje harganya. Kami beli di sebuah kedai di kuantan. Terima kasihlah kerana Amad, Maryam n Ateh sudi menunggu saya mempelajari sedikit sebanyak menggunakan mesin ini. Time kasih la pada abang kedai itu juga yang memberi kuliah percuma kepada saya.
Hadiah kali ini terinpirasi (aiseh) dari hobi saya kebelakangan ini yang suka membuat sesuatu tuk Maryam tercinta. Maybe saya akan mendesign baju2 untuk Maryam. Heheheh leh wat Maryam collections plak pasni...hehehe sonoknya rasa. Time kasih la Encik Ahmad Kusyairi selaku suami saya yang memahami hobi bermusim saya ini. Moga kali ini jadi hobi ari2. Hehehehe...oh rasa best tapi tak try menjahit lagi. Heheh belum shopping kain nak jahit...dah ada hasil nanti akan saya update rupa bentuk hasilnya.

Lepas g beli mesin, kami mencari kasut untuk Maryam pula. Nampaknya kasut idaman Papa Maryam untuk dihadiahi kepada Maryam tiada stock. Memang tiada rezeki Maryam hari itu nampaknya kerna setelah melawat butik adidas, nike, royal sporting dan juga al-ikhsan semua kasut yang seperti berkenan dihati tiada. Tapi sebab Mama Yam kadang2 over n lupa daratan dapatlah Yam sandelIpanema seperti di atas. Apa ingat Gisele Bunchen jek bleh pakai? Maryam Jannah pun bleh la...Hahahhaha...wink!