1.7.11

Muka lembik aje...

Beberapa malam yang lepas saya keletihan n masuk tido awal sementelah pula merajuk dengan papa sebab papa tak tolong panaskan soto yang dibeli di pasar malam. Baring2 sekali sudah hampir terlelap dengan menutup muka dengan bantal. Sebab maryam masih bertenaga kuda dia datanglah mencari saya.

"Ma naper ni ma?" dia goncang badan saya, saya diam jek sbb lalok dah kan.

"Yaaangggg naper ni yang?" Maryam goncang lagi, saya malas nak jawab, gedik lak yang, yang saya. Dalam hati ni mesti papa suh ni.

Sebab tak jawab Maryam dtg dekat n tarik bantal di muka saya n berkata "Eh kenapa muka lembik jek ni?" Hahahaha serius masa tu saya terjaga n rasa sangat lucu. Memang la saya rasa bapak dia ajar ni. Saya pun bangunlah.

Dipendekkan citer lepas dah dinner malam tu dgn soto yang kuahnya dipanaskan papa dan papa pun dah g keje, kami pun masuk tido. Rutin borak sebelum tido pun berlangsunglah.

Mama : Tadi yam cakap mama muka lembik tu papa suh yer?

Maryam : Taklah, kan muka lembik tu upin ipin cakap kat mail, die cakap "mail kenapa muka ko lembik aje?"

Pastu Maryam gelak sakan sambil buat aksi muka lembik.

Cis, budak botak 2 orang ni punya penangan rupanya!

Bila saya suruh dia tunjuk balik episod upin ipin yang mana, tahu jek dia cari n mmg betullah upin ipin cakap kat mail mcm tu.

Sabar jelah mak nok!
Published with Blogger-droid v1.6.8

No comments: