13.7.11

Birth Story ~ Yusuf Imran (Episode1)

Syukur Alhamdulillah hanya untuk Allah.

Baik mari kita bercerita tentang kelahiran yang telah sempurna ini. Nak mula dari mana ye? Panjang kang boring lak baca.

Baiklah cinta hati kedua kami ini kami telah sepakat menamakannya sebagai Yusuf Imran. Kesinambungan dari nama klasik Maryam yang diambil dari Al-Quran. Sejak tahu mengandungkan anak lelaki, Maryam telah diajar memanggil adik dengan nama Yusuf Imran. Kerana itu dah tak boleh buat apa2 perubahan sebab Maryam memang tak bagi.

Ok Yusuf lahir pada tarikh kontroversi 'Bersih', masin la mulut bonda elly kan? Tapi Alhamdulillah Yusuf tak la nak keluar tgh2 orang menempuh road block yang menyampahkan tu. Kalau la Yusuf terpaksa melalui kesesakan sah2 la boleh terberanak kat federal highway, then boleh mama saman menyaman org2 berbaju kuning tu. Hohohoho...

Saya melalui satu episod drama tv iaitu pecah ketuban!Hahahaha tulah kutuk drama Nora Elena lagi kan, tapi betullah pecah ketuban sendiri tu hanya berlaku 5% dari keseluruhan pregnancy. Maka saya mmg tidak sangka saya antara 5% itu lagi2 MJ dulu saya keluar tanda darah.

Ketuban pecah sewaktu saya tido. Serius saya dengar bunyi 'pop' yang comel lalu saya pun bangun. Bila duduk aje terasa air panas mengalir, ok ok minda saya set jangan panik. Lalu saya bangun n ke toilet. Ok then seluar dalam saya basah. Ok ok mandi dululah, jangan panik lagipun saya tak merasa apa2 sakit. Tengah mandi keluar lagi, dah siap mandi pakai pad overnite skali kau mengalir lagi air yg membasahkan seluruh pad, ok ni dah kene gerak papa. Bila papa bangun papa tepon adik saya tanya kat mana, sungguh ceh sebab dia dalam wayang. Oh waktu tu jam dalam kul 1 pagi. Then tepon umah mil, adik ipar datang amik mj n mil dah siap tunggu kat kereta. So masa tukar pad skali lagi basah juga lagi n terpaksa tukar sekali lagi. Alhamdulillah papa ada kat rumah waktu ini dan syukur juga waktu2 ini semuanya sedang lengang.

Waktu kami bertolak ke ppum, mj sempat berpesan pada mil agar jaga mama baik2 wlpun dia sedang mamai2. Sungguh sweet. Lalu menujulah saya, papa n mil ke ppum. Beg bersalin semua dah ready dlm kereta. Sebenarnya saya start nak rasa panik sebab air dah banyak keluar tapi saya tak juga rasa sakit. Kami sampai ppum jam 2 pagi. Lagi bestnya turun je kereta, ketuban keluar lagi. Kali ni saya memang kuyup ok. Panik? Tak tahulah nak rasa mcm mana.

Ok nanti sambung k. Nak makan jap, lapar la...
Published with Blogger-droid v1.7.2

1 comment:

semut-terbersin said...

oh bezznye dapat merasa situasi "pop" itu! saya teringin nak rasa!
lagi lagi? tak saba nak baca sambungannye