9.2.10

:: Black-bear-rio 1 Blackberry 0 ::

Ini cerita wiken saya yang kasihan.

Oh taklah kasihan sangat sebenarnya tapi boleh kategori kasihan juga la.

Suami mahu menghadiahi saya sebuah blackberry - tiba2 saja terlebih murah hati pula. Tapi katanya untuk hadiah harilahir saya yang akan menyusul di bulan April nanti. Ye bulan April ok - memang la sedikit gediks nak menghadiahi saya di bulan February ini. Tapi pastilah saya malu2 kucing nak menerima - oh saya memang berfikir banyak kali jika nak beli barang2 yang jatuh di bawah kategori kehendak hati ini lagi2 jika ia melibatkan kewangan suami. Sungguh mulia hati seorang saya? Mungkin juga.

Sepatut wiken lalu kami pergi mendapatkan sebuah blackberry itu namun Black-bear-rio saya lebih dahulu menghidu tujuan kami itu lalu dia pun merosakkan kipas yang selalu diputarkannya untuk menyejukkan sang radiator. Maka selain tak dapat meneruskan perjalanan menuju kedai menjual blackberry itu, wang juga terlebih dahulu perlu disalur kepada sang rio hitam yang telah 5 tahun menjadi buah hati saya itu. Hmmm...

Tak mengapalah, black-bear-rio itu lebih penting dan merupakan keperluan saya, blackberry hanya kehendak gediks saya. Jika saya rasa saya tak mampu mengawal gediks saya dan mahu menghabis wang menikmati beri hitam saya akan mendapatkannya. Buat masa ini saya rasa belum betul2 gediks. Wah wah saya semakin mengerti mana satu keperluan dan mana satu kehendak. Tapi saya pasti akan memenuhi kehendak saya itu dan moga-moga si hitam manis rio tidak menunjukkan rasa jeles yang melampau terhadap barang hitam lain yang cuba saya miliki selepas ini.

Neway saya akan menambah ilmu tentang enjin kereta. Janji! Gila bongok saya memandu kereta yang temperaturenya menuju puncak teratas meter, nasib baiklah tiada apa2 yang berlaku kepada kereta saya. Nasib baik juga suami hanya menjeling saya bila melihat kekeringan air dalam radiator - oh Tuhan gila saya ini bukan. Ok janji-janji akan lebih berpengetahuan lain kali dan tidak menyerah semuanya bulat2 pada orang lain untuk menjaga kereta saya.

Dan keputusan setakat ini Black-bear-rio 1 dan Blackberry 0.

Tapi saya meramal ianya akan seri tak lama lagi.

Siot! Hahahahaha...

No comments: