11.2.10

Ayat Terakhir?



Saya berkecil hati dan sedikit sentap dengan suami saya seperti gambar di atas. Takde apa pun cuma dia balik lewat setelah bermain futsal dan membiarkan anaknya melalak sambil dia enak membaca surat khabar. Saya pantang ok, jadi seperti biasa saya akan membiarkan beliau sehingga beliau sendiri merasa saya marah.

Setelah sentap beberapa hari, suami mengalah la kan, mesti la dia merasa janggal melihat saya diam saja sambil muka serius nak mampus. Petang tadi dia menelefon dan memberitahu dia akan balik lewat sedikit dan saya membalas dengan nada selamba 'tak balik pun takpe'. Suami pun letak telefon.

Lalu saya ceritakan perkara ini kepada kawan baik saya Intan melalui chat opis. Lalu dia membalas begini, "Aku bukan nak takutkan kau, tapi macam mana kalau ayat kau tadi merupakan kata2 terakhir kau pada dia"

Lalu saya menelefon suami kembali. Serius la saya takut kehilangan dia.

Benci la Intan nih! Oh tapi sebenarnya terima kasih la Puan Intan - saya insaf dah ni.

Saya sayang suami saya ok!

No comments: