24.5.11

Eh?

Hohohoho kelmarin ada org tanya saya dah pregnant berapa bulan, lately ni saya akan jawab nak masuk lapan atau 7 bulan aje. Sebab dah malas saya jawab acuh tak acuh aje sebab org di jalanan yang bertanya. Selamba saya jawab tujuh. Hohohoho sekali saya congak balik rupanya saya dah nak masuk 33 minggu yang mana oi, oi, makcik dah lebih 8 bulan rupanya!!! Subhanallah, sungguh pantas! Oh tapi nak tunggu lagi sebulan lebih ni rasa macam lamanya, serius tak sabar nak melahirkan. Bila saya cakap begitu ramai yang terbeliak mata mereka, hehehehehehe sakit beranak itu pasti, jadi takyah la tanya tak takut sakit ke apa. Tapi sakitnya masa beranak aje, pastu dapat anak, hahahahahahahaha.

So dah lapan bulan ni memang la jalan macam mak penguin, terkedek2 lak tu, tapi jalan shopping mak ok je, hehehehehe. Memang pregnant ni lain sikit, baby sangat aktif, perut mama terbojol sana sini, kadang mama pun boleh terkejut ngan gelombang yang dicipta baby. Makan ok aje, tak mcm kakak dulu mama memilih, yang ni makan saja, hahahahahaha cuma mama tak suka sangat makan buah n minum jus sebab lepas makan atau minum tu mulut mesti rasa sangat tidak sedap. Setakat ni takdelah mengidam apa2 cuma aritu mimpi makan jem strawberry kebun raju kat cameron higlands tu. Adeh sampai meleleh airliur mama, makan jem tu colek ngan biskut jejari tu, Ya Allah sedapnya!

Skang ni rasa nebes la jugak, next week ada check-up ngan ppum, harap2 Si Kacak Budi Bahasa ni sudah mengambil kedudukan yang sepatutnya, kalau belum juga mama nak minta pihak ppum pusingkan baby sbgmana yam dipusing dahulu, serius kan siapa yang prefer kene bedah? Doakan saya berpeluang bersalin normal k!

Hmmmmmm barang2 baby n botol2 belum berjaya dikemas lagi, masa nampaknya sudah suntuk. Adeh harap2 mama akan terus bertenanga sehingga saat melahirkan. Sudah plan mahu bercuti start 4/7/2011 kerana saya yakin saya akan melahirkan di awal Julai. Harap2 ianya pada 7/7 @ 11/7...hehehehehe dengat tu adik, adik nak keluar sila masa papa ada disisi kita ok?

1 comment:

semut-terbersin said...

oh semoga slamat semuanya..semoga dapat bersalin secar normal dan dipermudahkan..kan? skejap je masa berlalu..