10.6.09

S.Y.U.K.U.R

Syukur Alhamdulillah! Maryam dah pun lebih 10 bulan n makin bijak lebih2 lagi dari segi emosi. Pantang kene marah skit mula la kuar muncung labi2 dia n nangis yang kadang2 aku rasa drama jek lebih. Walau Maryam blum jalan lagi, aku masih berdoa first step dia adalah di depan mata aku sepertimana aku dulu yang discovered setiap progress hebat dia seperti tumbuhnya gigi atas n bawah, merangkak, meniarap n berdiri... Hahaha ntah2 mil aku dulu dah tau benda ni baru aku, tapi yang gigi tu mmg aku dulu tau k. Heheheh
Selain tu aku sangat2 berterima kasih sebab Allah masih beri aku nikmat menyusukan Maryam walaupun Maryam refuse botol n tak mau menyusu di siang hari. Bila aku balik Maryam akan merengek n buat satu sound yang sangat comel didengar tuk minta disusukan. Dia akan panjat aku n kalau aku selak baju dia akan buat sound tu, yang bunyi spt tak sabar tapi dlam nada yang amat manja. Heaven rasanya sesuai dengan Jannahnya Maryam. Dia pun dah pandai nak selak baju cari susu. Skang b4 susukan dia aku akan bagi botol tuk train dia balik guna botol. Macam biasalah dia isap kejap2 jek, nasib baik dapatlah 2oz, kalau tak baik dia akan nagis guling2 tak mau botol n bila bagi breast dia terus isap n pejam mata. Chet!. Tapi tak kisahlah sebab aku rasa itulah yang paling membahagiakan aku n mana2 ibu sekalipun. Skang pun Maryam dah tak 'distract' sangat n dah bleh concentrate masa menyusu. Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah!

Ni gaya manja Maryam di dinding. Apahal ntah masa suapkan dia makan tetiba dia manja2 kat dinding n main cak-cak ngan aku. Hahahahaha...

I Luv Her so-sooooooo much!


No comments: