4.6.09

Aku, Maryam n MC itu...

Lama tak update. Selain pergi bercuti aku dan Maryam sehati sejiwa berduit tak sihat. Bleh tak aku sakit mata tetiba. Siot jek mata aku bengkak. Doc kata aku ni conjuctivitis tau, alah sakit mata la tu. Yang best kalau sakit mata mestilah dapat MC panjang. Wakakaka aku plak start sakit ari rabu, jadi korang bayang la ke'enjoi'an katak aku dapat MC 3 hari. Yang tak berapa katak tu buah hati pengarang jantung aku plak cirit birit. Aduh aduh tak sampai hati la tengok Maryam begitu. Lalu mari kuupdatekan citer aku sepanjang ke'MC'an aku itu.


Nilah rupa Maryam yang jarang dapat dilihat ketika cirit birit itu. Yang aku tak tahan cirit birit dia ni skali ngan muntah setiapkali menyusu. Sedih tau bila nak tadah muntah susu yang Maryam dah isap, banyak lak tu. Kalau susu formula aku tak kisah sangat ni susu aku. Aku jadi cuak takut Maryam dihidrate, yelah minum muntah pastu cirit birit lak. dahlah Yam tak mau botol, betul2 harap susu direct feed, so kalau susu dia dah isap muntah memang la bahaya tuk diri dia. Tapi gambar atas ni eksyen jek ada la 10 minit camtu, pastu dah ngintai aku kat dapur. Sib baik Maryam ni tak reti sakit, takde la dia nangis n melepek jek, rasa sihat skit dia bangun memunggah umah.




Ni aksi sakit mata aku, betul kan bengkak kan mata kiri aku tu? Aku tak tipu betul sakit. Tapi Yam tu tido betul tu. Dia tak larat agaknya, lepas nyusu tido, aku angkat letak kat papa dia, dia tak bangun pun-slalu2 tu dia mesti bangun kalau beralih tempat. Masa ni baru balik dari klinik kot. Yam dah susu banyak n aku pikir ok dah kot takde muntah. Skali masa otw balik tu nak singgah majlis nikah kawan Papa Yam, skali nak masuk jek federal Yam tetiba muntah dengan banyak skali dan semuanya susu aku! habis seat bertakung susu n baju aku skali basah. Siap disusuli muntah kuning, oh sungguh kasihan pada anakku ini.



Mula Papa Yam nak patah balik umah sebab Yam dah merengek2. Aku kata takpelah pergi jek kejap tunjuk muka, pastu kita g jumpa paed. So pergilah sekejap tapi aku duk dalam kete sebab baju dah basah n juga tak manis la aku nak masuk masjid dengan berseluar. Papa Yam jek pergi masuk tengok, tapi tak sempat gak tgk nikah sebab Papa decided nak balik bawak yam jumpa paed. So kami balik n jumpa paed kat Bangsar. Paed ini adalah seorang perempuan lingkungan umur 40 tahun keatas. Hanya memakai baju polo kuda besar. Masa sampai doc ni dah nak kuar lunch tapi dia layan kami gak dulu. Bila cakap yam muntah n citer2 skit, dia just bagi ors tuk yam minum n sarankan aku benti breastfeed buat sementara, katanya maybe kandungan laktosa susuku yang tinggi ini tak dapat ditahani oleh Maryam (dalam hati btul tak btul doc ni?takkan dah 10 bulan baru tak tahan kan?)pastu dia suh aku bagi ors je n jangan bagi apa2 dalam 3-4 jam. Dalam kepala aku kesian kat Maryam sebab masa tu dah 12.30 n perut yam dah empty pasal muntah tadi. Doc plak kata takleh susu ibu.


Bila tanya soklan, doc ni suh kami jawab sendiri lak. Harus la ditumbuk doc ni. So kesimpulannya aku tak puas hati. Bila amik ubat, aku dah suh Papa sedia ngan bil yang maybe tinggi sikit. Sekali korang tau kene berapa? RM5 jek tuk ors tu. Fuh lega la sebab consultation charge takde, yelah dia consult apa sangat kan.




Sebab cirit birit yam tak ok gak ari jumaat aku n elly g jumpa paed kat jalan klang lama lak. actually kami cari paed ni dah lama.alhamdulillah jumpa gaks. Thank to elly coz berjaya drive ke sana dengan menumpangkan aku n Maryam. Lawatan kali ini kusifatkan sebagai sangat berjaya n memuaskan hati. Doc ni pakar kanak2 n konsultan laktasi. Hebats!!! Bil kali ni Rm30 jek. Yes!!!! Pasni aku dengan sendirinya lantik doc ni jadi paed yam. Kikikiki! Comel kan yam n Chem kat atas ni. Mesti diarong bisik "Mak kita ni poyo kan, konon2 kita sakit, padahal drg saje malas keje amik mc"... Hehehe alang2 abis jumpa paed n petang masih muda, aku n elly pun g mid shoping moping...kan ke poyo tuh?


Taraaaa...inilah hasil dari keshopingan itu. aku sangat teruja k. Actually aku bli barang2 ni tuk bercuti ke kelantan. Cam gila la poyo beli peralatan penyusuan formula. Hahaha padahal yam bukan mau pun. Yelah aku kan mama gediks yang komited. Oh aku bli botol baru lagi,jenama Farlin pula. Sangatlah teruja masa jumpa kat Mamour's mid sebab aku cari brand ni dah lama, kat susuibu kata kat kedah jek ada. Setelah belek2 dan dgn perasaan teruja aku pun membeli skali ngan btol lu berstraw comel. Huhuhu...yang lain tu aku bli flask makanan n air panas, botol air kosong n botol pooh yang kuning tu.



Ni aksi gembira anak2 kami di bilik menyusu jusco. Sonok kan shoping together-gether? Luv u so much dear!!! Lain kali kita shoping lagi.



No comments: