25.2.09

Ari Kad Jay...

MasyaAllah aku wat lagi keje menghabiskan wang...aduh la aku memang takleh stop kegilaan aku bila hari J itu menjelma...ini bukan kali pertama, bukan juga kedua tapi entah kali ke berapa ntah...tapi tuk tahun ni kali yang pertama la...hohohoho tapi aku cuba bertobat la, aku janji tak mau pergi lagi kalau J itu menjelma lagi tahun ni. tapi aku tobat je, aku tau tobat kosong je ni. aku sendiri tak caya la ngan diri aku...aduhla sesungguhnya aku memang nak tobat la...
Tak silap aku ada satu post aku pasal ari J ni...baru lagi aku rasa, bulan 11 tahun lepas agaknya. Aduh skali lagi. Memang aku takleh menolak la, aku memang tergoda dengan ari J ni. even MJ pun takleh menahan godaan itu. Kikikiki.
Klah ekceli aku g Jcard day la...mmg la aku ni ngada tau. Siap amik leave tu,padahal aku baru lg on leave tgh bulan aritu. tapi entahlah dgn mud kerja yang dah takde, memang la best kalau g shopping, belum gaji pun, bak kata Ateh gores dan menang aje la...janji cukup bulan bayar kan(aku adalah pembayar kad kredit yang tegar, bagus dan sopan - ade ker?). Yang aku heran tu tak pernah pulak aku takde mud nak bershopping. Takde wit pun, mud shopping tetap ada tapi ada kerja banyak kat opis pun mud nak keje tetap takde. Aduh la...
Oh kita sambung dengan pembelian aku. jika di jcard terdahulu aku beli sampai 4 handbags, kali ni barang hubby yang banyak makan duit, yam pun kalah...hohoho kali ni aku g ngan Hubby n kawan aku Elly. Kuikuikui, Yam kene tinggal ngan nenek la, aku kutuk2 orang yang bawak anak kecik g jcard takkan aku nak kutuk diri sendiri lak kan. Lagipun sian la kat yam nanti nak tido ngamuk plak. Oh kami g jalan kaki jek, yelah depan umah je kan, takyah la rebut2 cari parking kan. dalam list (heheh siap wat list tu) aku nak bli bantal tuk sofa, kitchen tissue holder, mug holder n barang yam. tapi hampeh la aku, last2 barang umah satu pun aku tak beli. Tapi barang yam complete la. Oh bukan complete tapi berlebih la cam biasa.
Menjelang kul 1ptg hubby balik dulu sbb dia kene g keje. Lalu aku meneruskan pengembaraan aku bersama Elly mencari barang2 tuk diri sendiri setelah menyelesaikan misi mencari barang yam dan hubby. Untuk aku dapatlah 4 helai baju n sepasang kasut. kerna dah bli handbags yg byk last Jcard maka telah menutup mata semasa lalu di tempat handbags kecuali terkelip mata sekali lalu membeli satu beg tuk mil aku sebagai rasuah kerna aku pulang lewat sedikit. Kikikiki. Tapi rasuah aku ni ikhlas n murah sahaja. Aduh2 lagi...
Oh tuk yam membeli lagi botol jenama Nuby pula serta puting botol avent yang 6+. hopefully yam aku menyusu melalui botol selepas ini. Amin...amin.
So pengembaraan yang bermula pada pukul 10.30 itu berakhir pada jam 4ptg...sampai umah lalu sibuklah aku mengepam susu yang sudah penuh didada(hohoho bunyi cam sensored jek)...selepas itu mengambil yam di umah mil...yam pula sudah menuggu dengan senyum di bibir. hehehe tahulah tu mama blikan 5 pasang baju+suar poney yang comel tuk dia. Oh aku bli 3 pasang baju paddington bear, sangatlah comel pada pandangan mata aku-sebab tu la terbeli 3 pasang. Kuikuikuikui....


Maryam sedang merasa harga suar poneynya...

Ni pulak sedang test puting...failed lagi...tak macam kopek mama pun...

Klah aku janji la tak g lagi jcard pasni, tapi aku janji palsu la kan. sesungguhnya aku tidak mampu takde mud tuk shopping di jcard. Maybe aku boleh menabung tuk berbelanja di jcard day selepas ini..Hehehehe,muga2...








1 comment:

eftie said...

Pehh..neves gak tgk title..kot la u nak cite pasal tut..tut I tu..
he..he..tggu kat AU2 nye pulak!