8.9.11

Sumber Inspirasi Susu Ibu

Nampak gambar budak ni? Budak ni namanya Faiq Rafael Amsyar, umur baru 8 bulan dan beratnya 11kg! Berat yang sama dengan berat Maryam di usia 3 tahun! Saya tengok dia pun letih tau.

Sebenarnya dah jadi kebiasaan papa ajak saya beraya rumah kawannya di keratong kalau kami dalam perjalanan kuantan - Melaka. Dah lama tak jumpa sebab last jumpa kawan papa ni takde anak pun lagi.

So masa sampai tu nampak mak dia dukung si rafael ni mmg dalam hati saya terdetik budak ni mesti minum susu ibu. Badannya sangat gebus ok. Geram mak tgk. Dah la bila buat muzik tergedik2 dia menari. Memang geram sangat2 tgk dia.

Bila dah borak2 memang sahlah si rafael ni hisap susu ibu sepenuhnya. Badannya mmg tegap, seketak2 Yusuf, Rafael lagi la berketak2. Kalau tgk mmg la rasa kagum dengan kesan susu ibu sementelah pula ayah rafael kata rafael tak mau amik solid food sangat, mmg suka minum susu sampaikan ayah dia tanya doktor takpe tak anak dia tak nak makan sangat. Hohohoho anak dia sihat walafiat begitu pun dia masih risau gila. Rileks k, susu ibu tu tetap yang terbaik.

Baik saya akan menjadikan rafael sebagai inspirasi! Hahahah pengsan la mak nak dukung Yusuf kalau 8 bulan dah 11kg. Mau kene tinggal saat g shopping, xpun duduk dalam troli supermarket aje. Kekekeke...

Oh ye masa bekalkan Yusuf dengan ebm isnin baru ni mama letak 3oz setiap botol, skali nenek kata 3oz x cukup untuk satu sesi penyusuan, kene letak 4oz. Biaq betui Yusuf Imran, hang betui2 nak jadi abg rafael ka? Tapi xpelah janji Yusuf minum, stok biar mama yang usahakan, InsyaAllah bisa diatur.

Masih mencongak2 berapa botol mama kena bekalkan untuk Yusuf sehari. Kalau 5 botol maka total sehari mama kena sediakan 20oz.tapi rasanya 6 botol lebih selamat. Harap2 semuanya ok sahaja.

Oklah nak tido sudah. Anak2 sudah lelap, papa juga. Nite semua!
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 comments:

Zue said...

Haha azim pon dlu minum 4oz pas abes pantang..ngn aku x leh direct feed, totally pump je tu yg fail bf azim huhu.. Smpi 5 bln je.. X cukup ilmu n kuat ms tu.. Btw azim 12kg dh skrg hehe.. Rmi aku dgr 12-13kg masa 3thn hehe

R-B-I said...

Keekekeke, ada harapan anak aku besar ni. Yam dulu aku kira stok terbuang aje, yusuf ni kalau dpt botol mmg banyak dia minum, kalau ngan aku bile let down dia tersedak slalu benti. Harapnya ko berjaya bf muiz selama mungkin, marilah kita support menyaport...

Anonymous said...

Terima kasih untuk blog yang menarik