10.11.10

Mengandung The Series ~ Mengandung ker?

Mengandung ker?

Mengandungi ker?

Oklah baca adalah keputusan ujian yang panjang lebar dari saya seperti di bawah ni. Lebih panjang dari karangan ujian penulisan UPSR. Sib baik dapat A walaupun mengulang pat kali.


Ok ini merupakan pek ujian mengandung yang pertama skali saya beli, beli yang ada 2 sticks, cap Guardian aje, sebab dah nak mengandung kali kedua makanya tidaklah gedik seperti yang pertama dulu, siap bli clearblue, dah anak nak masuk dua rasa membazir pula. Kekekekekeke...



Sebab excited lalu buatlah test walaupun period belum due, cececece tak excited la kan nak tunggu period lewat baru nak test, biar berdebar skit masa buat test. Kekekeke skali kau nah ambik memang jalur satu jek tak nampak2 yang kedua. Muka saya jangan cakap la memang tak puas hati n rasa tertipu dengan alat ujian tu. Tulah gedik sangat nak jugak buat test pada tarikh yang paling minimum. Yang tak bestnya buat lagi beberapa hari lepas tu juga tidak dapat dikesan kehadiran hCG, jalur kedua takde juga. Masa tu redha jelah walaupun dalam hati saya tetap yakin saya mengandung. Sebab 2 kali gagal maka excited dah hilang, dah terbayang nak melompat2 n bagitau papa. Ceh macamlah baru 1st time mengandung kan...ala saja la dah 2 tahun tak mengandung tau.

Kemudian dah redha ajelah, kalau ada Alhamdulillah kalau takde takpe saya akan cuba lagi. Walaupun mengalami migrain dalam 2 minggu secara kerap, pastu mulut rasa cam pahit2 serta mula rasa letih bia balik keje, saya terpikir seperti cerita Glee mungkin itu hanya panik mengandung, hahahhahahaha maka saya cuba meredhakan diri. Maka teringatlah ayat seorang sahabat 'I ever tot it will be this hard' masa dia sedang mencuba untuk mengandung lagi. Ceh la gua baru try skali tak sesuai langsung nak keluarkan statement tu kan. Maka membiarlah masa berlalu.

Adakah saya berputus asa untuk mengulang ujian buat kesekian kalinya? Oh tidak sama sekali, sebab saya yakin saya berjaya maka saya menunggu sehingga period saya due. Hehehehe Alhamdulillah saya takde masalah dengan tempoh period saya, cycle saya lebih kurang 30 hari, maka bila sudah lewat sehari saya buat2 cool saja, lagipun saya sudah menurunkan tahap keexcitedan saya.


Dan sya bli lagi alat ujian kehamilan, kali ni bli kat watson, murah jek 6 ringgit kalau tak silap, sebab dah rasa positif saya tunggu jek pagi esoknya untuk buat test sebab kadar hCG paling tinggi adalah diwaktu pagi, maka sedang Maryam dan papa nyenyak tido saya pun buat test tu. Tapi dengan hati yang tak berapa excited sebab dah rasa memang dapat A untuk ujian ni.


Tadaaaa, nampak tak line kedua tu, tapi sangat mild kan? Heheheh tapi saya tak mahu buat kecoh di pagi hari makanya menulis saja nota buat papa. Alhamdulillah. Oh tapi saya berniat nak amik ujian keempat sebab yang ni linenya sangat la kabur. Kekekeke gile suka kumpul air kencing.


Dan ini pembelian seterusnya. Sebab nak jugak confirmation yang keempat saya beli lagi alat ni. Kali ni balik kerja terus singgah Bangsar, beli kat sebuah farmasi kat Bangsar. Balik tu tak sempat tunggu esok pagi malam tu jugak la saya buat test. Kuikuikui...


Dan terbuktilah garisan itu berteman! Syukur Alhamdulillah! Saya sangat gembira dan bersyukur impian dan doa saya selama ini dimakbulkan Allah SWT. Saya cuma terus berdoa agar saya dipermudahkan menempuh 9 bulan ini dan bakal dikurniakan seorang lagi anak sebijak Maryam.

Nantikan episod seterusnya >>> siapa yang mabuk?

5 comments:

mynameislina said...

hahahah congrats uji...
terror tak kita teka?

R-B-I said...

tahniah awak mmg terror...

Anonymous said...

Hi..

saya skg facingthe same thing as awak.. dah 2 kali buat prgnacy test. masa mula2 buat, x nampka de garisan pada T. dan bile balik kerja, terasa nak tengok dust bin balik, then suddenly ada satu line pada T. tapi sgt2 kabur.. adakah positif maksudnya tu?

R-B-I said...

aNONYMOUS,

Better awak bli lagi n buat lagi test tu, bila dah biar lama bacaannya dah tak valid lagi sbb takut ada unsur2 luar yang ganggu keputusan ujian tu, papepun semoga awak berjaya.

Yang Hayati said...

hahaha..sama mcm saya..beli banyak UPT ni sb over excited nak tau pregnant ke tak, even 10 hari sblm period pun dah test...hihi..suami pun naik heran..walaupun dah confirm 2 line, still beli lg 3 UPT sb nk kesahihan yg jelas dan nyata...hahaha..Masa Danial dlu, tak beli pun UPT sb doktor yg dh test awal2..padahal g klinik sb pening kepala..tak sangka doktor plak org pertama yg tau..hihihi