8.10.10

Tubuh persis model anorexia, apakah!?

Hari isnin baru ni saya MC kerana kehilangan suara dan rasa seperti sudah mahu demam. Inilah penangan rumah terbuka di bulan syawal yang manis ini. Mana mungkin saya menolak jika dihidang air tebu segar dan sirap bandung soda walaupun suara sudah serak2 basah. Sebab tiadalah saya boleh hidup dalam memantangkan pemakanan saya maka saya teruslah membasahkan tekak agar tekak terus basah. Hahahahahaha lalu kesannya masih boleh didengar sehingga ke hari ini, suara saya bukan lagi serak2 basah tapi telahpun bertukar ke garau2 kering. Wahahahahahahahaha....

Oh bukan itu kisah yang mahu saya ceritakan hari ini. Kisah kita kali ini ialah tentang saya dan tubuh persis model anorexia saya. Waka waka, idok la saya kurus bebenor, cuma saya nak kasi tajuk ganas sikit. Ceritanya adalah dalam beberapa situasi. Yang terbaru adalah isnin baru2 ini.

Situasi 1 :
Lokasi adalah di rumah saya. Ada 2 orang makcik datang mengundang ke majlis perkahwinan anak beliau. Saya tengah berfb di ruang tamu manakala MJ sedang tido dalam bilik
Makcik 1 : Salam. Dik, dik mak mana...
Saya : Sayalah maknya...
Makcik 1 : Oh kau, menantu si...ala saper mak kau...
Saya : oh menantu Yah Taib...
Makcik 1 : aah yelah, datanglah ye kenduri anak makcik 10/10 ni, kat dewan bawah...
Saya : InsyaAllah...
Makcik 2 : Ye ker kau ni mak orang, macam budak aje lagi...
Saya : Ye makcik, saya ni dah tua dah, ada anak sorang dah pun, ada tengah tido...
Makcik 2 : Iye macam budak lagi...
Dan makcik2 berlalu pergi. Saya? Rasa kembang hidung...hahahahah

Situasi 2 :
Masa ni kat opis.
Saya : Bryan, u balik pukul berapa malam ini...
Bryan: Saya mahu ikut u balik...
Saya : Hahahahaha, mana boleh nanti hubby saya marah
Denise : Hah?! U dah kawin ker?????
Saya : Sudah la, sudah ada sorang doter pun...
Denise : Hah?! begitu kurus begini? betul ker?
Saya : Betul la, ini gambar anak saya...

Situasi 3 :
Masa ni kat opis juga, masa amik offer letter
Kat : U sudah kawin?
Saya : Sudah, ada anak pun, dia ada kat luar...
Kat : U betul aaaa? Begini kurus?
Saya : Yelah sudah, tu anak I n husband I...

Moralnya >>> hahahaha kurus jangan disangka tak berisi ok. Memang ramai yang tak percaya saya sudah kawin n ada seorang anak perempuan yang bijak dan comel. Kikikikiki tapi sebabnya bukanlah sebab saya nampak muda ke apa tapi sebab utamanya ialah sebab saya ni kurus sangat. Huhuhuhuhuhu jadi taklah saya nak kembang sangat kecuali di situasi 1 seperti di atas.

Saya ni dah gen kurus nak buat macam mana kan? Nak kata saya tak makan atau diet, hohohohoho sorrylah ye, saya tak skip makan sarapan, tengahari dan malam, dan tidak sesekali saya boleh mengharungi hari saya tanpa makan nasi. Cumanya saya taklah suka makan snek sangat. Kek n aiskrim bukanlah kegilaan saya, oh saya juga tak suka sangat minuman bergas kecuali 100 plus. Suka makan ulam-ulaman juga. Oh saya juga mungkin beruntung kerana metabolisme saya bagus (saya rasa la, hahahahahaha)

Tapi saya tak mahu dipandang muda sedang dalaman saya pula tua. Hmmmmm makanya saya perlulah menjaga pemakanan, bersukan dan saya rasa harus mencantikkan dalaman saya. Saya ingin nampak muda, rasa muda dan jadi muda...hehehehehehe motto iklan apakah ini, macam biasa dengar...

Oklah itu sajalah cerita saya arini, nak makan sandwich yang dibeli dari subway tadi pula. Hehehehehehe....bye!

No comments: