19.8.10

A.N.A.K


Ok mari bercerita pasal kelahiran. Alhamdulillah pasangan Atie & Ayol sudah dapat seorang putera yang kacak. Yang seronok bila ada kelahiran begini adalah nak tahu nama tuk baby. Hehehehe. Sangat teruja ok. Dan baby boy ini dinamakan sebagai Muhammad Aqil Hafiy yang bermaksud bijak/yang memuliakan. Semoga Aqil membesar dengan sihat, bijak dan soleh. Nama yang mama berkenan sekian lama, tapi takpe okey banyak lagi nama lain. Mama takkan putus asa. Ceh apa kaitan putus asa dengan nama. Hohohohohooho.

Dan sepupu kami juga dapat seorang putera juga. Oh sangat jeles okeh! Takde gambar lagi sebab belum melawat beliau. Nanti ada saya masukkan dalam post ini. Serius saya memang jeles kalau orang dapat anak lelaki dan membuatkan saya bersemangat nak pregnant lagi, dapat perempuan pun takpe, yam adalah partner bersolek nanti.

Dan berita Intan yang keguguran juga menyentuh hati saya. Intan bertabahlah, ingat ini semua urusan Allah. Mungkin Dia rasa belum masanya. Dan jangan putus asa untuk mencuba lagi! Saya tahu betapa dia mencuba selama ini. Dan bila mendapat mesej dia mengalami keguguran, berat untuk saya terima dan saya tak berani nak tanya kisah selanjutnya.

Dan isu buang bayi pulak makin menjadi2. Dunia dah nak kiamat mungkin...rasa nak belasah aje mereka2 yang buang anak ni lagi2 yang anaknya menemui ajal tu. Eeeeiiiiii geram sungguh. Terdengar banyak rungutan begini "yang nak tak dapat, yang tak nak pulak dapat"...Ini kuasa Allah dan Dia punya sebab buat demikian. Awal2 dulu saya pun sering berfikir demikian sehinggalah saya terdengar tazkirah di TV yang mengatakan ini semua mungkin berpunca dari salah kita sendiri. Kita yang menghalalkan zina, riba dan lain2. Darah daging kita sendiri terbentuk dari benda2 haram, jadi bagaimana kita dan keturunan kita nak menjadi lebih baik. Wallahualam...Nauzubillah.

Moga Allah melindungi kita semua dan moga saya juga beringat2 di dunia pinjaman ini...

No comments: