26.10.09

Aku cuma minta selimut...

Balik kampung aku minta mak selimut sebab mak memang banyak selimut. Aku minta sebab aku nampak mak ada beli selimut baru. Ala selimut ni kalau kat kampung mak-mak kita mesti ada punya. Saje la mintak kan...

Aku : Mak nak selimut satu...
Mak masuk bilik di mana aku tengah kemas2 beg nak balik KL.
Mak : Mana? Nih? Oh ni tak boleh, ni mak beli sebagai persediaan, dah banyak dah contoh...
Aku : Ala mak ni...
Mak : Iye, Yah mati dulu jek mak tak bagi kain, last2 mak ilah yang balik amik selimut n bagi tutup arwah
Aku diam sambil kemas beg lagi.
Mak : Dah banyak yang pergi, bila cari kain semua takde, kain sembahyang pun jenuh mencari. Ini kain selimutnya, ini kain batik lepasnya. Mak letak sini, korang pandai2 la carik nanti...

Ala benci la mak ni.

Horror kan?

Moga Allah memanjangkan usia mak dan abah dengan mengurniakan kesihatan yang baik kepada mereka. Anak2 berbaktilah sementara mereka masih ada...

No comments: