17.12.10

Under-Utilised?

Okey mari lupakan kisah mengandung buat seketika. Mari saya cerita perihal kerja.

Boss kata sayalah pekerja paaaling under-utilised. Haaahha ingat aku apa, office equipment? Aku angguk jek n tak bagi komen. Kalau bos rasa begitu bos bertindaklah. I nk g ngadu I under-utilised? Jangan cari susah kan?

Secara keseluruhan boss kata budAk2 dh mlas buat ot, hahhahhha for me, I don't give a damn, I will put my extra time if I think it is needed, kalau setAkat buat sbb boss suka n utk bonus yg bAgus, kedengarannya langsung bukan saya.

Kalau ada yg kurang dan ada yg terlebih kerja, salah siapa? Kuli mcm saya atau...? Lu pikir la sendiri, jgn bangkit isu saya sudah senior, kalau rasa saya mampu lakukan bagilah saya kerja setaraf itu. Untuk saya menyalak keluar dari thp selesa saya, diulang itu bukan saya. I can work under my junior or sesiapa saja, so kenapa nak ungkit? Saper taknak under-utilised tapi overpaid? Hahahahahhahahahha...
Saya tengok kerja sama aje pun, balik pun on time, so apa masalahnya kan...kalau rasa gua tak buat kerja, gua no komen!

Adakah buat ot banyak adalah bagus? Fikirlah sendiri, apakah kerja 9-6 tu tak cukup nak cover kerja2 yang ada...weekend pun nak kene kerja? Terpulanglah, work smart and don't work hard ok, sebab akhirnya kita juga yang akan kecewa. Saya ada life yang lebih sempurna selepas jam 6ptg dan di hujung minggu, minggu berturun tangga di ofis sudah berlalu, i have been there.

Saya sudah ditempah untuk minggu2 seterusnya, hmmm over-utilised? Apa2 sajalah...

BTW, Alhamdulillah morning sickness is still there but I can cope with it better. Cuma semakin lembik di malam hari, dan tidur juga telah start terganggu. Baby harapnya bersimpati dan dapat bertahan untuk digunakan sepenuhnya. Amin.

No comments: